Psychology programs’ pedagogical data in websites of Brazilian higher education institutions

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17267/2317-3394rpds.v9i2.2816

Keywords:

Psychologist education. Curriculum. Higher education.

Abstract

Brazilian higher education has expanded in the past 30 years, and Psychology courses have presented a higher growth in enrollment compared to other areas. This article aimed to analyze the online availability of pedagogical information on Psychology courses, such as course description and syllabus. We performed an exploratory, documental research, which computed statistics on the availability of the information searched in the websites of the Higher Education Institutions. Results indicate that public and private institutions have failed to publish relevant information, in disagreement with the notions of transparency and accountability, and contrary to Brazilian laws.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Gabriela Andrade da Silva, Universidade Federal do Sul da Bahia

    Instituto de Humanidades, Artes e Ciências Paulo Freire, Universidade Federal do Sul da Bahia, Teixeira de Freitas, Bahia, Brasil

  • Caio Rudá, Universidade Federal do Sul da Bahia
    Instituto de Humanidades, Artes e Ciências Paulo Freire, Universidade Federal do Sul da Bahia, Teixeira de Freitas, Bahia, Brasil
  • Victória Dourado Martins, Universidade Federal do Sul da Bahia
    Centro de Formação em Ciências da Saúde, Universidade Federal do Sul da Bahia, Teixeira de Freitas, Bahia, Brasil
  • João Paulo Leal Borges, Universidade Federal do Sul da Bahia
    Instituto de Humanidades, Artes e Ciências Jorge Amado, Universidade Federal do Sul da Bahia, Teixeira de Freitas, Bahia, Brasil
  • João Pedro Rodrigues Alves, Universidade Federal do Sul da Bahia
    Instituto de Humanidades, Artes e Ciências Jorge Amado, Universidade Federal do Sul da Bahia, Teixeira de Freitas, Bahia, Brasil
  • Tárcila Lorrane Fernandes de Sousa Soares, Universidade Federal do Sul da Bahia
    Instituto de Humanidades, Artes e Ciências Jorge Amado, Universidade Federal do Sul da Bahia, Teixeira de Freitas, Bahia, Brasil

Published

07/30/2020

Issue

Section

Original Articles

How to Cite

da Silva, G. A., Rudá, C., Martins, V. D., Borges, J. P. L., Alves, J. P. R., & Soares, T. L. F. de S. (2020). Psychology programs’ pedagogical data in websites of Brazilian higher education institutions. Revista Psicologia, Diversidade E Saúde, 9(2), 162-173. https://doi.org/10.17267/2317-3394rpds.v9i2.2816